• Главная
  • Новости
  • Нехтуючи закон: чому для будівництва каналу між Молочним лиманом та Азовським морем не проводили ОВД?

Нехтуючи закон: чому для будівництва каналу між Молочним лиманом та Азовським морем не проводили ОВД?

Будівництво з’єднувального каналу для відновлення водного сполучення Азовського моря з Молочним лиманом входить до переліку об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля, та підлягають оцінці впливу на довкілля.

Ці норми прямо прописані у Законі України «Про оцінку впливу на довкілля», зокрема у п. 10 ч. 3 статті 3. Тож, відповідно до вимог законодавства, зазначений об’єкт повинен отримати висновок з оцінки впливу на довкілля (ОВД).

Науковці, посадовці, депутати, громадськість – всі згодні, що вказаний проект має велике значення для захисту й збереження екосистеми. Молочний лиман відіграє значну роль у збереженні біорізноманіття риб, у відтворенні популяцій піленгасу, глоси та інших видів риб (бички, керченський оселедець, атерина тощо) в Азовському басейні. Лиман є нерестовищем багатьох цінних промислових видів риб, а також нагульною водоймою для деяких з них.

Молочний лиман – напівзакрита водойма, яка відокремлена від Азовського моря косою. Єдиним виходом у море є штучна протока, яка дуже часто засмічується піском від штормів і потребує штучного очищення. При недостатньому контролі за протокою змінюється солоність лиману та зменшується рівень води, що впливає на фауну екосистеми.

При закритій протоці до місця нересту в лимані не може дістатись піленгас, або не може потрапити назад в море і масово гине. При цьому зменшується промисловий вилов цього виду риб.

У 2018 році вимоїна постраждала як ніколи. Після того, як її тривалий час в ручному режимі намагалися розчистити і закрити, шторм на Азовському морі зламав усі плани. Але навіть створена вимоїна не може врятувати Молочний лиман від повного вимирання. У червні минулого року лиман катастрофічно пересох, солоність води в ньому значно зросла, а відсоток кисню впав до нуля. З боку смт Кирилівка лиман зменшився на 2 км і, по суті, перетворився на пустелю.

Враховуючи перераховані факти й фактори, проект будівництва з’єднувального каналу для відновлення водного сполучення Азовського моря з Молочним лиманом, безперечно, пройшов би процедуру оцінки впливу на довкілля та отримав позитивний висновок.

Але прописана у Законі процедура займає близько 4 місяців, що ніяк не влаштовувало справжніх власників ТОВ «Бердянськбудтрест» - підприємства, яке було визнане переможцем у тендері на виконання зазначених робіт. У зв’язку з цим Приазовським національним природним парком було прописано, що на каналі будуть виконуватися регламентні роботи, які не підпадають під дію Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

Експерти відповідної кваліфікації, яким ми направили на вивчення технічне завдання до об’єкту будівництва з’єднувального каналу Азовського моря з Молочним лиманом, дали однозначний висновок: будівництво гідротехнічної споруди – водозабірного наносовідвідного ковша–хвилелому з кам’яно-накидних бун таких розмірів жодним чином не відноситься до регламентних робіт з розчистки каналу.

Ці роботи відносяться до переліку прибережних робіт з метою усунення ерозії, будівельних робіт на морі, які призводять до зміни морського узбережжя, зокрема будівництво основних гідротехнічних споруд, а також інших робіт на морі, які однозначно потребують проведення оцінки впливу на довкілля.

Нагадаємо, Приазовський національний природний парк у вересні минулого року  провів тендер з будівництва з’єднувального каналу для відновлення водного сполучення Азовського моря з Молочним лиманом, вартість робіт склала 56 608 818 грн., з другої спроби торги виграло ТОВ «Бердянськбудтрест».

Як ми повідомляли раніше, тендер відбувся із порушеннями, які ставлять під сумнів його результати та законність перерахування фірмі-підряднику мільйонів гривень з бюджету.

Комментарии  

0 # RE: Нехтуючи закон: чому для будівництва каналу між Молочним лиманом та Азовським морем не проводили ОВД? 12.06.2019 19:01
Святой Сармат
Это что Пономарев с Валентиноровым придумали как ограбить бюджет?
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать
0 # RE: Нехтуючи закон: чому для будівництва каналу між Молочним лиманом та Азовським морем не проводили ОВД? 13.06.2019 11:48
Малеев
Понамарев и Валентиров воры. Организовали свой бизнес. Воруют креветку и рыбу с лимана.
Ответить | Ответить с цитатой | Цитировать